روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک
مراسم بزرگداشت هفته سالمند در شهرستان قرچک برگزار شد
در تاریخ 9 مهرماه به مناسبت هفته ملی سالمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری کمیته امداد حضرت امام(ره) در سالن آمفی تئاتر مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی (ره) با حضور 160 سالمند برگزار شد.
در تاریخ 9 مهرماه به مناسبت هفته ملی سالمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری کمیته امداد حضرت امام(ره) در سالن آمفی تئاتر مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی (ره) با حضور 160 سالمند برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک در این مراسم ضمن بزرگداشت هفته ملی سالمند گفت:شعار سرا سری هفته سالمندان در کشور تحکیم حقوق سالمندان است.
دکتر نورالهی گفت:با رعایت شیوه زندگی سالم می توان سالم پیر شد یا در صورت وجود بیماری عوارض آن را کنترل کرد و جلوی ناتوانی را گرفت. انجام مراقبت های دوره ای یا همان چک آپ است. و اینکه سالمندان حتی اگر هیچ مشکلی هم نداشته باشند باید سالی یک بار باید فشار خون آنهاکنترل شود، آزمایش قند خون ناشتا بدهند، معاینه بینایی (بینایی سنجی)، معاینه شنوایی (شنوایی سنجی) و معاینه دهان و دندان بشوند.
دکتر نورالهی در ادامه گفت:جمعیت سالمندان شهرستان قرچک 16302 نفر می باشد که نزدیک ده هزار نفر از این سالمندان داری پرونده الکترونیک سلامت می باشند.و ما به این قشر از شهروندان در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت شهرستان بسته خدمات رایگان شامل تن سنجی،آموزش تغذیه،بررسی احتمال خطر سقوط و فشار خون،ویزیت پزشک ،توزیع مکمل رایگان کلسیم +دی، مکمل ویتامین d3 ارائه می دهیم.
گفتنی است در حاشیه این مراسم بسته خدمتی رایگان برای سالمندان حاضر در جلسه ارائه شد.
|
|
|
|
|
|
|
|
نظر