روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان قرچک
دکتر لیاقتدار اعلام کرد بیمارستان قرچک در مرداد ماه جاری افتتاح می شود
دکتر لیاقتدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان قرچک اعلام کرد :بیاری خداوند متعال در مرداد ماه جاری بیمارستان قرچک آغاز بکار خواهد کرد
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان قرچک:
دکتر لیاقتدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان قرچک اعلام کرد با پیگیری های انجام شده در خصوص تامین نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی مورد نیاز بیمارستان شهید ستاری قرچک ان شاا... به محض تحویل بیمارستان از سوی پیمانکار عملیات تجهیز و راه اندازی بیمارستان آغاز و بیاری خداوند متعال در مرداد ماه جاری بیمارستان قرچک آغاز بکار خواهد کرد.
دکتر لیاقتدار در ادامه افزود : مهمترین فعالیت های انجام شده توسط شبکه جهت راه اندازی بیمارستان قرچک به شرح زیر است
1- دریافت موافقتنامه اولیه بیمارستان و بعد دریافت موافقت نامه اصولی بیمارستان از سوی وزارت بهداشت
2- برگزاری جلسه با مدیر نیروی انسانی و رئیس اداره پرستاری دانشگاه در خصوص مراحل بهکارگیری نیروی انسانی و همچنین تکمیل سایر نیروهای موردنیاز بهویژه نیروهای کلیدی مانند مسئولین از کارکنان زبده دانشگاه و طرح نیروی انسانی تأمین خواهد شد.
3- صدور و ابلاغ توسط رئیس دانشگاه به مدیر شبکه بهعنوان مسئول راهاندازی بیمارستان
4- تهیه چارت تشکیلاتی موردنیاز دانشگاه توسط شبکه و ارائه آن به معاونت توسعه دانشگاه که تصویب نهایی آن منوط به صدور پروانه بهرهبرداری است.
5- بهکارگیری نیروی انسانی توسط کمیتهای که با حضور فرماندار محترم با نماینده ایشان تشکیل خواهد شد انجام میشود.
6- فعالیتهای صورت گرفته جهت دریافت پروانه بهرهبرداری :
الف- تعیین رئیس و مدیر بیمارستان و رئیس اداره پرستاری
ب- تعیین مسئولین فنی بیمارستان
ج - تعیین مسئولین فنی رادیولوژی ،آزمایشگاه و داروخانه ونیز تعیین نیروهای کارشناس رادیولوژی ، آزمایشگاه و تکنسینهای دارویی
د – تعیین سرپرستاران و پرسنل پرستاری بخشهای مختلف که تعیین این افراد با ذکر نام و نام خانوادگی با ذکر مدارک مربوطه در سامانه وزارت بهداشت جهت صدور پروانه بهرهبرداری ضروری است
و - هماهنگی با معاونت بهداشت و معاونت درمان جهت بازدید نهایی از بیمارستان
7- اخذ مجوز خرید دستگاه سیتیاسکن با دستور مستقیم وزیر بهداشت (لازم به ذکر است که طبق روال ، وزارت بهداشت 80% و 20% باقیمانده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرداخت میگردد)
8- دریافت 7.5 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز خرید تجهیزات (همان 20% ذکرشده که باید توسط دانشگاه پرداخت شود) با دستور وزیر بهداشت که احتساب قیمت سیتیاسکن مبلغ تجهیزات موردنیاز بیمارستان به 70 میلیارد تومان میرسد .
9- انجام مناقصه تعیین پیمانکار جهت تجهیزات 4گانه شامل آشپزخانه ،رخشویخانه، CSR(استریلیزاسیون) و آزمایشگاه که پیمانکار به بیمارستان مراجعه و تجهیزات بخشهای مربوطه لازم جهت راهاندازی بخشهای مذکور انجام گردیده است
10- پس از صدور پروانه بهرهبرداری از سوی وزارت مطبوع اقدامات بعدی صورت میپذیرد.(انجام این مراحل قبل از صدور پروانه بهرهبرداری بیمارستان طبق قانون امکانپذیر نیست)
الف – نحوه بهکارگیری نیروی انسانی مورداشاره فوق
ب – دریافت شناسنامه ملی ، کد اقتصادی بیمارستان (داشتن شناسنامه ملی و کد اقتصادی بیمارستان برای افتتاح حساب بانکی به نام بیمارستان ضروری است)
ج - عقد قرارداد بیمارستان با سازمانهای بیمهگر استان (بیمه سلامت ، کمیته امداد ، تأمین اجتماعی )
11- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه و انجام بازدید توسط آنان و دریافت اعتبار 200 میلیون تومان جهت راهاندازی سیستم HISدر بیمارستان (با راهاندازی این سیستم در بیمارستان کلیه مراحل عملیاتی داخل بیمارستان اعم از آزمایشگاه ، داروخانه ، رادیولوژی و ... از طریق سیستم کامپیوتر صورت میپذیرد و نیازی به کاغذبازی نیست و سرعت عمل بیشتری دارد)
12 – هماهنگی جهت احداث انبار دارویی به مساحت 400 متر مربع جهت انبارش سرم و دارو حداقل به مدت 3ماه در بیمارستان
13- هماهنگی با سازمان اورژانس کشور و معاونت درمان دانشگاه در خصوص تعبیه پد بالگرد هوایی در محوطه بیمارستان به مساحت 5000 متر مربع (کلیه مراحل از جمله بازدید نهایی ، تأمین اعتبار و تعیین نقشه عملیاتی زیر سازی آن انجام شده است)
14 – مکاتبه با معاونت توسعه دانشگاه در خصوص پیش بینی و اخذ مجوز عملیات احداث بخش مورد نیاز بیمارستان که در نقشه تیپ موجود در بیمارستان پیش بینی نشده است .از جمله محل نصب دستگاه سی تی اسکن ، پاتولوژی ، انبار دارویی و ...
--- در صورت تحویل پروژه بیمارستان از سوی پیمانکار به شبکه بهداشت طی دو تا سه هفته کلیه اقدامات نصب ، تجهیز و استقرار نیرو های انسانی انجام خواهد شد---
نظر