روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک
برگزاری دومین مجمع سلامت شهرستان قرچک
دومین مجمع سلامت شهرستان با شکوه ویژه ای برگزار شد.
برگزاری دومین مجمع سلامت شهرستان قرچک
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک دومین مجمع سلامت شهرستان با مشارکت پرشور و فعال کلیه دستگاههای دولتی و غیر دولتی موثر بر سلامت ، خیرین ، سمن ها ، کانون های سلامت رسانه ای ، بسیج ، دانش آموزی ، دانشجویی ، شورای پیام گزاران سلامت و سفیران سلامت به عنوان بازوان قدرتنمد سلامت تشکیل گردید.
به گزارش این واحد ، مجمع مذکور که در کانون ملائک این شهرستان تشکیل گردید با حضور حداکثری مسئولین ادرات و نهادهای حوزه سلامت برگزار گردید.از جمله مهمانان ویژه این مجمع سرکار خانم دکتر محمدی دبیر محترم کارگزوه سلامت و امنیت غذایی دانگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود. در ابتدا دکتر نوراللهی به عنوان دبیر مجمع سلامت ضمن خیر مقدم به حاضرین کلیاتی از فعالیت های حوزه اجتماعی سلامت در شهرستان قرچک را بیان نمودند .در ادامه حاج آقا اسماعیلی امام جمعه محترم شهرستان بیانات مبسوطی را در خصوص مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت عنوان نمودند.همچنین جناب آقای مهندس خطیبی فرماندار محترم شهرستان از نقش موثر عوامل متعدد اجتماعی اقتصادی سیاسی زیست محیطی و فرهنگی بر سلامت یاد کردند و عنوان داشتند که این عوامل مبتنی بر این واقعیت است که همه گروههای مختلف مردم و همه بخش های جامعه باید در امر خطیر سلامت خود را مسئول بدانند در انتهای جلسه بیانیه مجمع به شرح زیر توسط یکی از سفیران سلامت قرائت گردید گفتنی است تجلیل از فعالین حوزه سلامت اجرای سرود و تئاتر بهداشتی از دیگر برنامههای این مجمع بود .
بیانیه دومین مجمع سلامت شهرستان قرچک:
به نام نامی حضرت حق
سپاس پروردگاری را که والاترین نعمت که همانا سلامتی است را به ما ارزانی داشته و بر ماست که در حفظ و ارتقاء آن کوشا باشیم.
پروردگار را سپاسگزاریم که با کوشش و پیگیری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و حمایت فرماندار محترم و رئیس مجمع سلامت شهرستان برای دومین بار این رویداد و این نشست به وقوع پیوست و دومین مجمع سلامت شهرستان با حضور امام جمعه گرانقدر، مدیران ، ، دستگاههای دولتی و غیردولتی سازمانهای مردم نهاد و خیرین معزز حوزه سلامت در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۸ برگزار گردید.
همه شرکتکنندگان در این مجمع بر این باورند که سلامت یک امانت الهی است و جزو اهداف اجتماعی و اولویتهای مهم کشور است و به همین جهت ،اهمیت سلامت در قانون اساسی کشور، برنامه ششم توسعه ، اسناد بالادستی و سند حقوق شهروندی به خوبی تبیین و تدوین گردیده است . با توجه به نقش موثر عوامل متعدد اجتماعی، اقتصادی ، سیاسی، زیست محیطی ، فرهنگی و آموزه های معنوی بر سلامت ، جلب مشارکت موثر سازمان های دولتی و غیر دولتی و مردم نهاد بر ارتقاء کیفیت سلامت مردم جامعه تأثیر بسزایی دارد، بنابراین مشارکت مردم در قالب سفیران سلامت، سازمان های دولتی ، غیر دولتی و داوطلبین مردمی، از اولویت های و اهداف این مجمع می باشد لذا همه دستگاهها و سازمانها متعهد می گردند ، تا اولویت های ذیل را که از اساسیترین اصول سلامت منطقه می باشد اجرا و نهادینه نمایند.
اولویتها
1. جلب مشارکت نهادها و ارگانها و سازمانهای مردم نهاد در قالب پیام گذاران سلامت ،سفیران سلامت (محله ، دانشجویی ، دانشآموزی، مساجد و بسیج) جهت افزایش سطح خدمات سلامت در شهرستان به جهت فعال نمودن کانون سلامت محلات ، مساجد و بسیج
2. راه اندازی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با استفاده از پتانسیل نیروهای مردمنهاد
3. همکاری نهادها و ارگانها در پیگیری و پیشرفت راه اندازی سیستم فاضلاب شهری شهرستان
4. پاسداری از محیط زیست با همکاری نهادها و ارگانهای شهرستان
5. اجرای برنامه ارتقاء سلامت کارکنان ادارات با توانمندسازی پیام گذاران سلامت و تشکیل پرونده سلامت کارکنان
6. جلب مشارکت و سازمان دهی نهادهای دولتی و غیردولتی در مواقع بحران با برنامه ریزی و اجرای مانورهای آمادگی بر اساس چارت ICSشهرستان
7. جلب مشارکت نهادهای برون بخش و استفاده از پتانسیل آنان برای افزایش دسترسی و ارائه خدمات سلامت به جوانان و سالمندان
8. ارتقا و استانداردسازی تخت های بیمارستانی متناسب با سرانه جمعیت با رعایت استانداردهای کشوری
9. دسترسی و تامین خدمات فوریتهای پزشکی در قالب برنامههای توسعه کشور
10. توانمندسازی جامعه با ارتقاء سطح سواد سلامت جهت پیشگیری از بیماریهای واگیر از جمله دیابت فشار خون چاقی و اختلالات رفتاری
11. ارتقاء سلامت روانی جامعه و مدیریت پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر و خشونت خانگی
12. اجتماعی نمودن خدمات سلامت با استفاده از ظرفیت های شهرستان
|
|
|
|
|
|
نظر