• تاریخ انتشار : 1393/10/13 - 12:08
  • بازدید : 1738
  • تعداد بازدید : 56
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک

بازدید وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه از شهرستان قرچک/تاکید وزیر بهداشت بر تکمیل سریعتر بیمارستان 64 تختی قرچک

روابط عمومی دانشگاه: دکتر هاشمی وزیر بهداشت ضمن سفر به شهرستان قرچک از بیمارستان 64 تختخوابی در حال احداث این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان موانع تکمیل و راه اندازی این پروژه هشت ساله قرار گرفت. وزیر بهداشت پس از بازدید از بیمارستان مذکور ضمن شرکت در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با حضور نماینده مردم پیشوا، قرچک و ورامین در مجلس شورای اسلامی ، استاندار، فرماندار، امام جمعه قرچک و جمعی از مسوولان دانشگاه و شهرستان در محل فرمانداری قرچک برگزار شد، اعلام کرد : بیمارستان 64 تختخوابی دولتی شهرستان قرچک با توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز، باید هرچه زودتر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد. دکتر هاشمی در این جلسه با اشاره به عدم تناسب امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان قرچک با جمعیت آن، اولین اولویت این شهرستان در حوزه سلامت را توسعه زیرساخت‌های شبکه بهداشت و درمان به منظور پاسخگویی و خدمت‌رسانی به مردم و کاهش رفت و آمد به شهرهای اطراف عنوان کرد. وزیر بهداشت تجهیز و راه‌اندازی اورژانس و تامین آمبولانس بمنظور افزایش کارایی و خدمت به مردم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد بررسیهای لازم برای رفع مشکلات اورژانس قرچک در هفته آینده با حضور رئیس اورژانس کشور در این شهرستان انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: اولویت اصلی شهرستان قرچک ساخت و بهره‌برداری بیمارستان شهرستان می‌باشد که هرچه سریعتر باید به بهره‌برداری برسد. با احداث این بیمارستان رفت و آمد مردم به شهرهای اطراف کاهش پیدا می‌کند و امیدواریم با انتقال این پروژه به وزارت بهداشت اجرای این پروژه سرعت بیشتری داشته باشد. دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: احداث واحد تسهیلات زایمانی در شهرستان، راه اندازی و تجهیزآزمایشگاه مرکزی، تجهیز و نوسازی خانه‌های بهداشت روستایی و همچنین تجهیز مراکز درمانی شهرستان قرچک به بخش‌های سی‌تی اسکن و رادیولوژی از جمله اقداماتی است که می‌تواند سطح سرانه بهداشتی شهرستان را ارتقا دهد. وزیر بهداشت در پایان سخنان خود با اشاره به آمادگی وزارت بهداشت برای تامین بودجه نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی روستایی و شهری شهرستان قرچک افزود: تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای نظارت بر اماکن توزیع غذایی و کارگاه‌های صنعتی و بهداشتی بسیار ضروری است. صادقی فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از وضعیت و جمعیت شهرستان اظهار داشت: شهرستان قرچک با وجود جمعیت بیش از 300 هزار نفر به عنوان جوان‌ترین شهرستان استان تهران و حضور قشر کارگری فاقد زیرساخت‌های لازم بهداشتی و درمانی است که نگاه ویژه دولت را می‌طلبد. وی با اشاره به جمعیت روستاهای محمدآباد ، امین‌آباد و قشلاق جیتو که فاقد شبکه بهداشت و درمان روستایی هستند خاطرنشان کرد بیماران این مناطق برای درمان و انجام امور بهداشتی باید به قرچک مراجعه کنند.همچنین با اشاره به عدم کفایت مراکز فعلی درمانی این شهرستان قرچک باتوجه به جمعیت آن، تامین زمین و اعتبار لازم برای ساخت ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان قرچک را ضروری برشمرد. فرماندار قرچک در ادامه تاکید کرد: تسریع در ساخت بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان نقش مهمی در افزایش سرانه درمانی خواهد داشت. وی عدم وجود مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی دولتی به منظور ارایه خدمات درمانی سرپایی در مناطق مختلف شهر و روستاها، کمبود بودجه برای تجهیز و اتمام پروژه‌های بهداشتی شهرستان، عدم وجود اعتبار برای ساخت پایگاههای بهداشتی مصوب،کمبود آمبولانس اورژانس، عدم فعالیت دو پایگاه اورژانس به دلیل نبود امکانات و تجهیزات فنی و نیروی انسانی، استیجاری بودن پایگاه‌های بهداشتی گوهردشت در شهر قرچک، طلائیه و شهید نظری در منطقه زیباشهر و لزوم تامین زمین و اعتبار برای ساخت این سه پایگاه را از جمله مشکلات بهداشتی و درمانی قرچک عنوان کرد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک نیز اظهار کرد: شهرستان قرچک در بحث بهداشت و درمان با توجه به جمعیت بالا و مهاجر پذیری، آلودگی هوا، کمبود بیمارستان و خانه های بهداشت روستایی نیازمند توجه و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برای ارتقای سطح بهداشت و درمان است. وی ضمن تشکر از وزیر بهداشت به خاطر خدمت صادقانه به مردم، افزود: شهرستان قرچک به عنوان محل شهادت شهدای قیام 15 خرداد با حضور نیروهای ارزشی و انقلابی در دفاع از کیان اسلام و انقلاب پیشرو بودند که باید توجه بیشتری نسبت به افزایش سرانه بهداشتی و درمانی این شهرستان شود. دکترعزیز رسولی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی در خصوص وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 98 درصد جمعیت شهرستان قرچک از مهاجران مختلف از سراسر ایران و با فرهنگ های مختلف می باشند.در این شهرستان 2 مرکز خانه بهداشت روستایی و 7 پایگاه بهداشت شهری و 5 مرکز درمانگاهی بخش خصوصی فعال می باشد. دکتر رسولی افزود: از ابتدای ثبت نام بیمه سلامت بیش از 32 هزار نفر در شهرستان قرچک دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند که نبود بیمارستان و مراکز درمانی برای خدمت رسانی به این افراد ضروری است. وی تاکید کرد : در حال حاضر شبکه بهداشت و درمان قرچک با 122 نفر نیروی انسانی فعال است که این تعداد پرسنل جوابگوی نظارت بر اماکن توزیع موادغذایی و بهداشتی و امور اداری نمی باشد. دکتر نقوی نماینده مردم قرچک ،ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالای شهرستان قرچک نبود بیمارستان و مراکز درمانی به عنوان اولین مشکل شهرستان بسیار مشهود است. وی افزود: احداث و تجهیز پایگاه های اورژانس شهری و روستایی شهرستان قرچک از اولویت های مهم در حوزه بهداشت این شهرستان می باشد که برای اختصاص آمبولانس و تجهیز پایگاه های اوراژنس و تامین نیروی انسانی باید سریعا اقدام شود. وی در پایان سخنان خود تجهیز و نوسازی ساختمان های خانه بهداشت روستایی را از اولویت های دیگر شهرستان قرچک در حوزه بهداشست و درمان نام برد. لازم به ذکر است، کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قرچک با حضور دکترهاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محسن ترکی معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران، علی صادقی فرماندار، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک و معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در فرمانداری قرچک برگزار شد
  • گروه خبری : بهداشتی
  • کد خبر : 16554
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن