روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک
تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان قرچک فلوراید تراپی شدند
درطی 25روز کاری تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی درسال تحصیلی جدید فلورایدتراپی شدند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک
درطی 25روز کاری تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی درسال تحصیلی جدید فلورایدتراپی شدند .
تیم مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک و دندانپزشکان در هر دو شیفت صبح و عصر تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان را تحت فلوراید تراپی رایگان قرار دادند.
گفتنی است که در این طرح مبلغی بالغ بر 665849000 ریال هزینه شد.
لازم به توضیح است :طبق آمار به دست آمده ازWHO( سازمان بهداشت جهانی ) به دلیلDMF( شاخص پوسیدگی ) بالای دانش آموزان در راستای اجرای طرح تحول سلامت طرح انجام فلورایدتراپی در راستای کاهش DMFدو بار در سال اجرا میشود.
گفتنی است وارنیش فلوراید با پوشش بر روی سطح دندان و ایجاد رنگ زرد کهربایی برای مدت موقت با آزاد کردن فلوراید در سطح دندان و باند فلوراید آزاد شده با کلسیم و فسفات سطح مینای دندان باعث تشکیل کریستال های فلوروآپاتیت در سطح دندان میشود و از این طریق از پوسیدگی جلوگیری میکند.
نظر